3 months
user-image

Hogyan teremts elméd erejével? – Interjú dr. Domján Lászlóval

dr. Hörömpő Andrea 2014. október 1.
 

Életem meghatározó élménye volt a négy napos Agykontroll tanfolyam, ami megnyitotta számomra az utat önmagam megismerése felé. Azon túl, hogy maradandó élménnyel ajándékozott meg, számos kiváló technikát is megtanultam, amit a hétköznapokban a mai napig használni tudok. Úgy gondolom, ezt a módszert mindenkinek ismerni kellene, ezért boldogan tettem fel kérdéseimet dr.Domján Lászlónak az Agykontroll titkairól, lelki fejlődésről és teremtő erőink hatékonyabb használatáról.

Kedves Laci! 24 éve tartasz Agykontroll tanfolyamokat. Gondoltad volna az első után, hogy ennyire népszerű lesz az országban?

Bíztam benne, hogy nagyon népszerű lesz. Főleg az egészségügyi vonatkozásai miatt. Hiszen legfőbb értékünk az egészség. Engem orvosként főleg az lelkesített fel, és tart lelkesedésben mind a mai napig, hogy betegként nem vagyunk tehetetlen, kiszolgáltatott bábok, hanem aktívan hozzájárulhatunk gyógyulásunkhoz. Elménk erejével. Ahogy pl. Csillag Erika tette, aki 1990 októberében, az első tanfolyamunkra, áttétes pajzsmirigyrákkal és maximum 1,5 éves életben maradási orvosi prognózissal jött el. Erika ma is él, egészséges, nemrég született meg első unokája.

Néhány évvel ezelőtt, amikor a Titok című filmnek, majd könyvnek köszönhetően a köztudatban is egyre jobban elterjedt a vonzás törvénye, tapasztaltál-e megnövekedett érdeklődést az Agykontroll iránt? Az Agykontroll technikákkal sikeresebben alkalmazhatjuk életünkben a vonzás törvényét?

Ugrásszerű növekedést nem tapasztaltunk, de a malmunkra hajtotta a vizet. A film kapcsán ugyanis sokan hírét vették a vonzás törvénye létezésének, de a „konkrétan mit csináljak?” kérdésre már kevés választ ad a film. Pedig az embereket – teljes joggal – ez a kérdés foglalkoztatja, s erre mi választ is adunk. Ha valaki nem is végzett még agykontroll-tanfolyamot, tesztelheti a vonzás törvényét. Reggeli ébredezés és esti elalvás közben képzelje el örömmel, hogy találkozik egy olyan ismerősével, akivel valóban nagyon szeretne találkozni. Néhány héten belül fölbukkan az illető.

Véleményed szerint mi az Agykontroll sikerének titka? Hányan végezték már el eddig az alaptanfolyamot?

Az a titka, hogy valóban működik. S ennek híre megy. A másik titka, hogy logikus, átlátható. A harmadik titka pedig a problémamegoldó mentális technikák egyszerűsége. Ami egyszerű, az nagyszerű, tartja a mondás. A Silva-féle agykontroll olyan, mint a svájci bicska. Könnyebbé teszi az életet. Négynapos tanfolyamunkat eddig 220 ezer felnőtt végezte el. A gyerektanfolyamot sok ezer gyerek. Utóbbi időben sok pedagógus és egészségügyi szakember is jelentkezik, mert számukra a kurzusunk akkreditált. Felmérünk szerint a tanfolyamot elvégzettek 62%-kal kevesebb gyógyszerre szorulnak és 40%-kal jobb a hangulatuk.

Vannak, akik számos Agykontroll sikert könyvelhetnek el, míg másoknak nem ilyen hatékony a programozás. Tapasztalataid szerint mi a kulcs a hatékony programozáshoz?

Részben a forró vágy, részben az erős hit. Az elme erejébe vetett hit erősítése érdekében adtuk ki a Hétköznapi csodák agykontrollal könyvsorozatot. Mert ha abban látod a tengernyi sikert, amit ugyanolyan magyar emberek értek el, mint amilyen te vagy, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy neked is működni fog a módszer, csak használni kell. Az is fontos, hogy örömmel éld bele magad célod elérésének elképzelésébe, mert a tudatalatti nyelve az érzelem. Lényeges továbbá, hogy napközbeni gondolataid támogassák, s ne rombolják a folyamatot. Ha tehát eszedbe jut a célod, mondd azt: „úton vagyok felé”! Végül: várd meg türelmesen, amíg a sors összehozza neked, amit programozással kérsz tőle!

Neked volt olyan személyes célod, amelyet habár programoztál, nem vált valóra?

Igen. De utólag már örülök neki. Én ugyanis mindig hozzáteszem céljaim programozásához: „Az történjen, ami mindenki számára a legjobb!” És őszintén teszem ezt hozzá. Én ugyan konkrétan azt mondom, hogy „Legyen meg Isten akarata!”, de a gondolat ugyanaz. Tehát ezt kérem, de ha nagyobb rálátással jobb, ha másképp alakul, legyen úgy! Ha elolvasod egyik kedvenc könyvemet, a Lelkünk útját, megérted, miért mondom ezt. Létünk ugyanis a sorsszerűség és a szabad akarat furcsa keveréke. Megjegyzem egyébként, hogy az agykontroll nem foglakozik világnézeti kérdésekkel, az „csupán” a hatékonyabb agyhasználatra, s így az eredményesebb problémamegoldásra tanít meg.

Szerinted előfordulhat-e, hogy azért nem sikerül egy cél programozása, mert a Sorsnak (Istennek/Univerzumnak) más a feladata velünk? Más az utunk? Ezáltal a sikertelenség csupán egy jel, hogy másfelé induljunk. Mit mondasz azoknak, akik ilyenkor hozzád fordulnak, és a miértekre kíváncsiak? Fontosak a miértek?

Előfordulhat. Hitem szerint a legfontosabb feladatunk, hogy lelkileg fejlődjünk, és ehhez sok életre van szükségünk. Közbevetőleg megjegyzem, hogy az agykontroll nem foglalkozik a reinkarnáció kérdésével. Hipnózisban szerzett tapasztalatom alapján én azonban evidensnek tartom. Ha a lelki érésünkhöz valamilyen nehézség, pl. betegség megtapasztalására van szükségünk, akkor azt akkor is át fogjuk élni, ha agykontrollal programozunk. Ezért tanítjuk úgy, hogy programozz bármit, amire forrón vágysz, és amiről legalább kicsit is el tudod hinni, hogy sikerülhet, de a végén tedd hozzá: „Az történjen, ami mindenki számára a legjobb!”

Belgyógyász orvos vagy, tapasztalatod szerint hogy viszonyulnak az elmúlt év Agykontrollos sikereinek köszönhetően a „hagyományos” orvoslás hívei az Agykontrollhoz? Változott-e hozzáállásuk az évek alatt?

Amikor 1990 októberében elkezdtem tanítani az agykontrollt, sok, kórházi orvoskollégám azt mondta: „Mekkora csibész ez a Domján Laci! Hogy becsapja az embereket!” Közülük ma már sokan lelkes agykontrollosok. A tudomány idővel ugyanis alátámasztotta mindazt, amit tanítunk. Például a világ talán legrangosabb orvosi egyetemén, a Harvardon, néhány éve már működik komplementer medicina fakultás, magyarul kiegészítő orvoslás tanszék, ahol tanítják szinte mindazt, amit mi Magyarországon agykontroll néven tanítunk. Számos magyar orvos már tanácsolja pácienseinek az agykontroll-tanfolyam elvégzését.

Természetesen vannak olyan betegségek, ahol szükség van a gyógyszerekre. Azonban véleményed szerint várható-e az a közeljövőben, hogy az orvosok egy meditációs CD-t vagy valamilyen hasznos feladatot/technikát írnak fel „receptre” gyógyszer helyett egyes betegségek esetén?

Már most is nem egy kollégám ajánlja betegeinek a CD-t is tartalmazó, Gyógyulj meg! című csomagot. De csak a gyógyszeres kezelés kiegészítésére. Külföldön inkább lehetséges, hogy egy orvos csak relaxációt és öngyógyító képzeletgyakorlatot javasoljon a páciensnek. Itthon ugyanis színezi a helyzetet a hálapénz léte. Ha a beteg nem kap injekciót, vagy legalább receptet, „csupán” szóbeli tanácsokat, úgy érzi, kevesebb honorálnivalót kapott. Pedig ha a gyógyszerek komoly mellékhatásaira gondolunk, sokszor bizony jobban járnánk a természetes gyógymódokkal.

Az Agykontroll azért volt számomra szimpatikus, mert minden technikájának van tudományos alapja. Mennyiben változott a tudomány az elmúlt 24 évben? Elképzelhetőnek tartod, hogy az új tudományos kutatásokra alapozva kifejlődik egy olyan új, és hasonlóan sikeres módszer, mint az Agykontroll? Esetleg tudsz is ilyenről?

Igen, én is a logikus átláthatósága miatt szerettem meg az agykontrollt. Továbbá az egyszerűsége miatt. Talán hallottad már a mondást, „ami egyszerű, az nagyszerű”. Maximálisan igaz a Silva-féle agykontrollra. A keresés persze nem áll le, új és új módszerek születnek. Számtalan kitűnő metodikáról tudok. Magyarországon pl. a Sikerkód-tanfolyamot említeném, amit Szalay Ádám szenzációsan oktat. Tudom, mert és is elvégeztem a kurzust. A gyógyító módszerek közül, egyszerűsége és hatékonysága miatt a Gyógyító kód című könyvből elsajátítható módszert említeném.

Hozzám hasonlóan nagyon sok embert az Agykontroll indít el a spirituális úton. Mit javasolsz azoknak, akik az Agykontroll után további lehetőségeket, módszereket keresnek fejlődésük előmozdítása érdekében?

Programozzák, hogy értékes, számukra megfelelő módszereket és könyveket vonzzanak be életükbe! Bizonytalanság esetén kérdezzék meg bölcsebb tudatalattijukat pohárvíztechnika vagy álomkontroll technika segítségével! Én főként az utóbbit használom, és – szimbolikus álom formájában – reggelre rendre meg is érkezik a válasz. Ha nincs idő aludni egyet a kérdésre, akkor a háromujj-technikát javaslom. Könyvesboltban pl. praktikus a háromujj-technika használata, hogy intuíciónk megsúghassa, melyik mű fog valóban segíteni nekünk.

Eckhart Tolle, Dr.Michael Newton, Dr. David R. Hawkins kiváló könyveit mind a Te ajánlásodra olvastam. Van-e jelenleg olyan kevésbé ismert, új könyv, amit különösen ajánlasz azoknak, akiknek fontos a spirituális fejlődés?

Igen, van. Yogananda Egy jógi önéletrajza című műve. Annyira meghökkentő könyv, hogy csak ülve ajánlott olvasni… Hatására idén nyáron Svédországba utaztam, hogy ott megtanulhassam a kriya jógát, amit azóta is naponta gyakorlok. Itthon is el lehet sajátítani, csak a magyarországi oktatás időpontjában nekem már programom volt, agykontroll-tanfolyamot tartottam. Ha érdekel a spiritualitás, szívből ajánlom neked is a könyvet és a kriya jóga elsajátítását.

Már több embertől hallottam, hogy az Agykontroll technikákat az iskolában is tanítani kellene. Tudom, hogy a gyermek Agykontroll tanfolyamok is nagyon népszerűek, milyen tapasztalatok vannak ezen a téren? Miben segíti a gyerekek életét az Agykontroll?

Gyerekoktató kollégáim országszerte – szórakoztatóan, játékos formában – tanítják a gyerekeknek az agykontroll egyes elemeit. A legfrissebb sikertörténetet idézem, amit egy apuka írt meg: „Bálint a hétfői magyar dolgozatot már a háromujj-technikával írta meg, 83%-os eredménnyel. Csukás Istvánról kellett írni, és amikor fel kellett sorolni néhány művét, behívta őt a titkos kuckóba, és megkérdezte tőle. Így tudta még a Mirr-Murr, a Pom-Pom és a Szegény Gombóc Artúr címeket is felsorolni. Ezeket a meséket ő sosem látta.” Tehát jobban megy a gyerekeknek a tanulás, el tudnak mulasztani maguknak fejfájást, hasfájást. Le tudnak szokni pl. körömrágásról, és minden vonatkozásban sikeresebbé, kiegyensúlyozottabbá válnak.

Az egészen pici, 1-3 éves gyermekeknél még a théta agyhullámok dominálnak. Később már az alfa, majd béta hullámok. Tehetnek-e valamit a szülők, hogy a pici gyermekeknél megmaradjanak azok a képességek, amiből már mi „kinőttünk”, amiket nekünk újra tanulni kell?

Igen. Érdemes ébren tartani a vizualizáló képességüket és a képzeletüket. Például óvodából hazahozva a gyereket, megkérdezed tőle: „Milyen színű szoknyában volt ma az óvodában a barátnőd, Ágika?” Valószínűleg könnyen megválaszolja, s ezzel tornáztatja képi felidéző képességét, más szóval vizualizálását. Utána megkérdezed: „El tudod-e képzelni, hogy nézne ki Ágika piros szoknyában?” Valószínűleg ezt is könnyen meg tudja tenni. Ezzel tornáztatja képteremtő képességét, más szóval képzeletét. Betegség, pl. torokgyulladás esetén aztán ennek máris hasznát veheted: „Képzeld el, hogy egy törpe rózsaszínű, gyógyító csodafestékkel kifesti a haragosvörös, gyulladt torkodat!” Így gyorsabban fog meggyógyulni.

A fiad, Domján András szintén Agykontroll oktató, és hipnózissal is foglalkozik. A két módszer kiegészíti egymást, vagy teljesen más élethelyzetekben használható?

Szakmai szempontból az agykontroll leginkább az önhipnózishoz hasonlít. Magunkat visszük ellazult, befolyásolható állapotba, ahol megnyílik a tudatalatti. Ezt követően pedig kétirányú kommunikáció indulhat, amit szintén mi irányítunk. Kérdezünk a tudatalattinktól, vagy elvégzendő feladattal bízzuk meg. Hipnózisban is hasonló történik, csak akkor átadjuk az irányítást a szakembernek. Emiatt sokkal mélyebb tudatszintre ereszkedhetünk. Ennek komoly előnyei vannak. Fiamnak volt pl. olyan kliense, aki 30 évig nagyon erősen dadogott, és egyetlen hipnózis után folyékonyan beszélt.

Végül pedig: mik a terveid az elkövetkező 24 évre?

Szeretném még sokáig oktatni az agykontrollt, bár szerencsére fiatal kollégáim félig máris átvették tőlünk a stafétabotot. A legközelebbi célom, hogy jól sikerüljön az októbervégi, kétnapos továbbképzőnk, amit – tolmácsolással – külföldi agykontrolloktató vendégünk fog tartani. Amúgy ráhagyatkozom a gondviselésre, hagyom, hogy arra vezessen, amerre dolgom van. Eddig kb. 220 ezer magyar felnőtt végezte el négynapos kurzusunkat, s tanult meg magán segíteni. Remélem, hogy 24 év múlva, 85 évesen, már egymilliót meghaladó létszámról beszélhetek. De – ha akkor még élek és tanítok – tanfolyam előtt ugyanazt a fohászt fogom elmondani, mint ma is minden kurzus előtt: „Kérlek segíts megtanítanom ezeknek az embereknek segíteni önmagukon.”

Szerző: Ábrahám-Hörömpő Andrea – Lélekmozaikok

Függő kapcsolatok
Megoldások

© 2016 Megoldaskapu.hu Adatvédelmi szabályzat | Használati feltételek | Webhelytérkép