Jönnek az önvezető autók - WAYMO

Ahhoz, hogy hol tart és milyen ütemben fejlődik a vezető nélküli autó technológia érdemes egy gyors áttekintést tenni az eddigi fejleményekre a piac egyik meghatározó szereplőjénél, a Google WAYMO-nál.

A Google 2009 óta dolgozik az önálló vezetési technológián.

Kezdettől a Google önvezető autós projektje arra törekszik, hogy biztonságosabbá tegyük az utakat, felszabadítsuk az emberek idejét, és javítsuk a mobilitást mindenki számára.

Most, mint független vállalat, Waymo sokkal elkötelezettebb, mint valaha, hogy a fenti célokat elérjék.

Google vezető nélküli autó projekt idővonala

2009 - Elindult a Google önjáró autós projekt

Elindult egy kihívás, és teljesen önvezető módban vezettünk tíz megszakítás nélküli 100 mérföldet Toyota Prius járműveken. Néhány hónappal később sikerült nagyságrendekkel többet megtenni önvezető módban.

2012 - Több mint 300.000 mérföld vezető nélkül

2012 - Több mint 300.000 mérföld vezető nélkül

Hozzáadtuk a Lexus RX450h-t a flottához, és folytattuk az autópályákon való önhajtást tesztvezetők segítségével. Meghívtunk néhány Google-alkalmazottat, hogy elkezdje a technológia tesztelését az autópályákon, munkába járásnál és hétvégi kirándulásoknál.

Átmentünk a nehezebb városi utcákra

A város utcáinak bonyolultabb környezetére helyeztük át a a hangsúlyt: gyalogosok, a kerékpárosok, a közúti munkák, ... Steve Mahan a Santa Clara Valley Blind Center-ből volt az első tesztutas egy tesztvezető kíséretében.

2015 - A "Firefly" elsőként érte el a közutakat

2015 - A

A "Firefly" elsőként érte el a közutakat

Egy "Firefly" nevű új referencia-járművet terveztünk. Ezek az autók egyedi érzékelőkkel, számítógéppel, kormányzással és fékberendezéssel rendelkeztek, de nincs bennük kormánykerék és pedál.

 

A világ első teljesen önvezető útja a közutakon

Steve csatlakozott hozzánk egy újabb autóba, de ez más volt. Teljesen egyedül utazott egy járműben - kormánykerék, pedálok és vezető nélkül a közúton - Austinban, TX-ben.

2016 - WAYMO egy önálló cég lett

2016 - WAYMO egy önálló cég lett

A Google önjáró autós projekt Waymo lett, amely egy önvezető technológiát fejlesztő cég. A Waymo feladata, hogy könnyűvé és biztonságossá tegye az emberek és a dolgok mozgását.

2017 - Bevezette a Chrysler Pacifica Hybrid minivanok önálló vezetését

2017 - Bevezette a Chrysler Pacifica Hybrid minivanok önálló vezetését

Hozzáadtuk a Chrysler Pacifica Hybrid minit a flottához. Ez volt az első olyan járművünk, amely egy teljesen integrált hardvercsomagra épült, melyet a Waymo újonnan tervezett teljes függetlensége érdekében.

Elindított korai utas programot

Meghívtuk a Phoenix lakóit, hogy csatlakozzanak az önjáró járművek nyilvános próbájához, és segítsenek alakítani jövőjüket, hogyan működjenek az autók a jövőben.

Elérkezett az idő a Waymo teljesen önvezető autók indítására

Elindultak a teljesen önvezető járműveink a közúti közlekedésben úgy, hogy a vezető ülésben nem ült senki. Hamarosan a mindenki használhatja ezeket a járműveket mindennapi életükben.

2018 - Építettünk 20 000 önvezető Jaguar I-PACE autót

2018 - Építettünk 20 000 önvezető Jaguar I-PACE autót

A Jaguarral közösen létrehoztuk a világ első, prémium osztályú elektromos önvezető járművét, a Jaguar I-PACE-t. Idén teszteljük ezeket a járműveket, és az elkövetkező néhány évben 20 000 I-PACE-t fogunk felvenni a Waymo flottájába. Ez elég ahhoz, hogy körülbelül egy millió utat vezessünk vezethessünk naponta.

2019 - Októberben elindultak a teljesen vezető nélküli Waymo One járművek

2019 - Októberben elindultak a teljesen vezető nélküli Waymo One járművek

Ezek az önálló Waymo járművek, sofőr nélkül, és teljesen üresen haladtak, néhány esetben még utas is volt a fedélzeten, amint azt a Chandler külváros lakói láthatták az arizonai Phoenixben 2019. október 28. és 2020. január 10. között.

2020 - Bemutatják az 5. generációs Waymo Driver-t

2020 - Bemutatják az 5. generációs Waymo Driver-t

Tapasztalatok alapján, méretre tervezve, több környezet kezelésére tervezték.

A Waymonál a világ legtapasztaltabb illesztőprogramját építjük – a hardver, a szoftver és a számítástechnika kombinációját, amely képessé teszi a járműveket arra, hogy biztonságosan eljuttassák az embereket és a dolgokat oda, ahova mennek.

a Waymo Driver átfogó részletes képet kap a környezetéről, hogy pontosan meg tudja mondani a következő lépését. Önmagában egyetlen típusú érzékelő sem képes ilyen részletgazdagságot biztosítani minden működési körülmény között, ezért több mint egy évtizedet töltöttünk egyetlen integrált rendszer kifejlesztésével, amely kiegészítő érzékelőkből áll, hogy Driverünknek átfogó képet adjon a világról és így biztonságosan navigálhat az összetett környezetben.

 

2021 - A Waymo Open Dataset bővítése interaktív forgatókönyv-adatokkal és új kihívásokkal

2021 - A Waymo Open Dataset bővítése interaktív forgatókönyv-adatokkal és új kihívásokkal

Az egyik legfontosabb dolog, amit egy intelligens sofőrnek meg kell tennie, hogy megértse, hogy a körülötte közlekedők mit fognak tenni a következő pillanatban: Ez a gyalogos megpróbál átkelni az utcán? Az az autó párhuzamosan parkol, vagy éppen az én sávomba készül átjönni? Megáll a száguldó jármű a stoptáblánál? ...

2022 - Waymo következő fejezete San Franciscóban

2022 - Waymo következő fejezete San Franciscóban

A teljesen autonóm járművek egykor az elképzelhetetlen jövőt jelentették. Sok San Franciscó számára ma már mindennapi valóság és alapvető közlekedési mód. 2022 vége óta SF lakosok ezrei támaszkodnak a teljesen autonóm Waymo One szolgáltatásunkra, hogy a hét minden napján, 24 órában körbejárják a várost.

2023 - A kutatás előrehaladása: A Waymo Open Dataset frissítései és 2023-as kihívások

2023 - A kutatás előrehaladása: A Waymo Open Dataset frissítései és 2023-as kihívások

A Waymo közelmúltbeli technológiai fejlesztései és gyors terjeszkedése Phoenixben, San Franciscoban és Los Angelesben nem lenne lehetséges a mögöttes innovatív kutatások nélkül, amelyek elősegítik a fejlődésünket. Az AV-ipar úttörőjeként folyamatosan hozzájárultunk a kutatói közösséghez a Waymo Open Dataset közzétételével és bővítésével – a valaha kiadott egyik legnagyobb és legváltozatosabb autonóm vezetési adatkészlettel. Ma örömmel jelentjük be az adatkészlet legújabb bővítését, még több érzékelőadattal és címkével. Elindítjuk az új és izgalmas, 2023-as Waymo Open Dataset Challenge-t is – ez a 4. éves Challenge-kiadásunk, és minden kutatót meghívunk a részvételre!