9 months
user-image

Gyümölcsrizs / gyümölcsös rizskása

(4 személyre):

Hozzávalók:

12 dkg rizs
4 dl natúr / vaníliás rizs- vagy szójatej / egyéb növényi tej
5 ek porcukor
1 csomag vaníliás cukor
½ db citrom héja
1,5 dl növényi tejszín, pl. zabtejszín, szójatejszín (elhagyható) *
12 dkg friss vagy kompótgyümölcs (aminek épp az idénye van) *
néhány szem dióbél vagy néhány csipet mandulaforgács (elhagyható) *

Elkészítése:

  A rizst a növényi tejjel, plusz kb. 2 dl vízzel felöntve feltesszük főni. * Ha krémesebb rizskását szeretnénk készíteni, a növényi tej egy részét helyettesítsük 1,5 dl növényi tejszínnel. Főzés közben kevergessük gyakran, mert hajlamos odaégni.
Amikor a rizs puhára főtt, hűtsük ki, majd keverjük bele a vaníliás cukrot és porcukrot, a felkockázott gyümölcsöket és a citrom lereszelt héját. (Csak a sárga részt reszeljük bele, mert ha a fehér rész is belekerül, keserű lesz tőle az egész étel!)
A gyümölcsrizst tegyük desszertes tálkákba és egyengessük el a tetejét. Díszíthetjük néhány szem gyümölccsel vagy egészben hagyott dióbéllel, esetleg szórhatunk rá egy kevés mandulaforgácsot.
* Télen nyers almát, körtét, banánt, esetleg mandarint választhatunk bele, kompótgyümölcsök közül pl. cseresznyét, szilvát, őszibarackot; nyáron bogyós gyümölcsöket, így meggyet, áfonyát, epret és málnát, esetleg szilvát, nektarint. Minél változatosabb, annál egészségesebb.

​​​​​​​http://hungary.orthodoxia.org/hasznos-receptek

Függő kapcsolatok
Megoldások

© 2016 Megoldaskapu.hu Adatvédelmi szabályzat | Használati feltételek | Webhelytérkép