Volt egy tánc (Teljes film) kanadai-spanyol-japán Keserédes Dráma/2011 - 01:56:25

Margot (Michelle Williams) egy repülőn találkozik Daniellel és egyből szimpátia alakul ki közöttük. Margot bátran mesél a félelmeiről és a vágyairól a jóképű idegennek. Hamar kiderül, hogy gyakorlatilag szomszédok. Margot vonzódása elbizonytalanítja a házassága boldogságában.

A házasság biztonságos kényelme vagy a friss szerelem izgalma fontosabb? Erre a kérdésre keresi a választ a kanadai színész-rendező-író, Sarah Polley filmje.

Margot (Michelle Williams) szabadúszó író, aki egyik munkaútja során találkozik Daniellel (Luke Kirby), a képzőművésszel, aki másodállásban riksa-sofőr. Egymás mellé kerülnek a hazafelé tartó torontói gépen, és hamar nyilvánvalóvá válik a kettejük között feltámadó vonzalom. A reptéren közösen fognak taxit, és mint kiderül, még egy utcában is laknak: Daniel az új szembeszomszéd. Micsoda szerencse, gondolhatnánk, Margot azonban már öt éve házas. Férje Lou (Seth Rogen), a kevésbeszédű szakács, aki épp legújabb szakácskönyvén dolgozik. Margot és Lou egyébként jól elvannak, ahogy mondani szokás. Nincsenek szembeötlő problémáik, barátilag poénkodnak egymással, sőt néha még egy-egy takaró alatti rutinszexet is lezavarnak. Bizonyára egy darabig még el is éldegélnének így, ha a sors nem keveri a lapok közé a jóképű, kedves és szellemes Danielt. De megteszi, úgyhogy Margot számára véget érnek az ingerszegény hétköznapok, és azon kapja magát, hogy közte és a szomszéd között egyre jobban izzik az elfojtott szenvedély. Közeleg az idő, amikor választania kell…

Sarah Polley-ra egyesek a Váratlan utazás gyerekszínészeként emlékezhetnek, másokban Az élet nélkülem című 2003-as filmben nyújtott alakítása maradt meg, amikor is egy haldokló családanya bőrébe bújt. Író-rendezőként is a rá jellemző érzékenységgel ábrázolja a modern kapcsolatok kisebb-nagyobb kihívásait. Előző, 2006-os filmjében (Egyre távolabb) meglehetősen súlyos témát boncolgatott, az Alzheimer-kór hatását két ember viszonyára. Legújabb játékfilmje kevésbé drámai, de sokkal több embert érintő kérdéseket vet fel: Kivédhető-e a házasságok elszürkülése? Ha már megfakult a kapcsolat, engedjünk-e egy friss színeket hozó szerelem csábításának, vagy lássuk előre, hogy az is hasonló pályát fog bejárni?

A Polley által középpontba állított problematika nagyon is életszerű, a kivitelezés viszont hagy kívánnivalókat maga után. A majdnem kétórás játékidő túlságosan lassan csordogál, sok az üresjárat, a művészfilmes „felhőbámulás”. A szereposztás azonban megmenti az alkotást. Az érdem elsősorban a kiváló Michelle Williamsé, de Luke Kirby-nek is elhisszük, hogy a kedvéért egy nő képes lehet feláldozni „egész jó” házasságát. Ráadásként a jámbor, de érzelmileg kissé analfabéta mackó szerepében Seth Rogen is képes volt kitörni a komikusi skatulyából.

Kinek ajánljuk?
- Michelle Williams-rajongóknak.
- Türelmes művészfilm-kedvelőknek.
- Akiknek hasonló élethelyzetben segíthet mások tapasztalata.

Kinek nem?
- A sodró lendületű cselekmény híveinek.
- Akik Seth Rogentől a tőle megszokott figurát várják.
- Akik szeretik az egyértelmű befejezést.

- Múzeum FilmClub Hungary
Közzététel: 2017. máj. 24.